Når der skal tryk på stort og småt

Når der skal tryk på stort og småt

Når du skal gøre opmærksom på et produkt eller på en begivenhed og ikke drukne i mængden, så skal der tryksager til, der skal plakater op, og der skal helst være så mange, at det er noget, som kommer til at stå forrest i kundernes bevidsthed. For ude af øje er lig med ude af sind, specielt i den moderne verden, hvor tilbuddene er så mange hele tiden.

Jeg har, efter jeg afsluttede min uddannelse i reklamebranchen, arbejdet meget på at sikre, at de kampagner, jeg kører, ender med at blive succesfulde, for det er den eneste måde, at få kunderne til at komme tilbage på, og det er også den letteste måde at få et godt ry på.

Inspiration i et kreativt miljø

Når jeg skal bruge inspiration til, hvad jeg kan benytte tryksager til, og hvordan jeg skal forme en kampagne, så den får størst mulig bevågenhed, så kigger jeg ind på trykpriser.dk, for der kan jeg finde blogs om alt det, som du skal bruge i den moderne verden. Samtidig kan jeg finde gode priser på det, som jeg gerne vil have lavet til en bestemt opgave.

Jeg har fundet meget inspiration og så sent som sidste måned, så blev jeg inspireret til at promovere den lokale fodboldklub og deres mange arrangementer. Klubben er klemt inde mellem mange andre større fodboldklubber, og de mente godt, at de kunne få bedre fat i nærmiljøet og vise, hvad de kan. De skulle denne gang afholde et stævne for alle 1.200 medlemmer, og der skulle en hel weekend være turnering for alle aldersgrupper, hvor alle skulle involveres.

Forældre og børn skulle sikres en rigtig god dag med leg, sport og mad, og det skulle promoveres, så der både kom masser af spillere fra hele klubben, men også masser af frivillige forældre, der ville hjælpe med til at gøre dette til den bedste weekend i mands minde.

Ud i alle afkroge

Således inspireret var det bare et spørgsmål om tid, inden flyers, plakater og tyggegummi var sendt i trykken. Både klubben og jeg syntes, det var vigtigt at blande klassisk reklame, der kunne komme ud i lokalsamfundets forretninger, med det sjove – tyggegummiet – der fortalte historien om stævnet på en meget anderledes måde, der helt sikkert ville blive husket længe.

De tilbagemeldinger, jeg fik fra klubben, var også kun positive. Der var kommet så meget fokus på stævnet, at det var lige før, at logistikken havde måttet give op på alle de tilmeldinger, der kom både fra spillere og fra forældre. Det var lige det, vi gik efter, og det var det, vi fik.

Published by